14. 3. 2011

 

 

 

paní Marie Hořínková

 

( učitelka TO ZUŠ Vítkov)

 

a její žákyní Adélou Slepánkovou

 

 

 

 

 

Dobrý den paní Hořínková a slečno Slepánková, dovolte mi, abych Vám oběma položil otázky, které se budou týkat vzájemné spolupráce a přátelství mezi naším a vaším TO. Na úvod bych se vás obou tedy chtěl zeptat: Kolik let již trvá vzájemná spolupráce a přátelství TO ZUŠ Rožnov p.R. a TO ZUŠ Vítkov? Co přesně je náplní této spolupráce? Jaký to má ohlas u žákyň vašeho TO?

 

M. Hořínková:

Naše spolupráce trvá už 5,5 let a její náplní jsou společná soustředění, výměna choreografií, zapůjčení kostýmů, vzájemná návštěva závěrečných koncertů TO. Ohlas je velmi dobrý.

 

A. Slepánková:

Vzájemná spolupráce trvá asi 5 let. Poprvé jsme se setkali na soustředění v roce 2006, které se konalo v ZUŠ Rožnov p.R. Náplní tohoto soustředění a mnoha dalších, bylo získání nových tanečních zkušeností a nácvik nových choreografií. Ohlasy byly většinou kladné, byly jsme rády, že se můžeme tanečně zdokonalit a přitom poznat nové přátele.

 

Kolikrát za dobu této spolupráce jste již byli u nás? Pozvali jste zas na oplátku žáky našeho TO k Vám? Při jakých příležitostech to bylo?

 

M. Hořínková:

Nepočítám to.

 

A. Slepánková:

Tanečních soustředění jsme se zúčastnily asi 4x, ale to už přesně nevím. A také jsme byly jako divačky na několika vašich závěrečných koncertech. Žáci z TO ZUŠ Rožnov p.R. byli pozváni na soustředění, které se konalo ve Slezském divadle v Opavě pod vedením několika profesionálních tanečníků. Některé žákyně z Rožnova se zúčastnily závěrečných koncertů TO Vítkov a každý rok na něm i vystoupí.

 

Paní Hořínková, je známo, že jste vytvořila choreografie k více tanečním skladbám, které se objevily na našich závěrečných vystoupeních. Mohla byste některé choreografie jmenovat? Byla jste přítomná u nácviků těchto choreografií v Rožnově?

 

M. Hořínková:

Jeřabiny nebo Tábor H+H, přece není důležité kolik jich bylo. Většinou jsem je učila osobně.

 

Kolikrát jste byli osobně přítomni na našich závěrečných vystoupeních? Jak moc a čím se liší od vystoupení vašeho TO? Co říkáte na závěrečné společné choreografie (davovky)? Děláte davovky i na vašich vystoupeních?

 

M. Hořínková:

Myslím, že 3x a v této době se liší snad už jen stepem a větší precizností PTV na vaší straně. Davovky jsou super, děláme je taky.

 

A. Slepánková:

Společné choreografie "davovky", jsou velice poutavé pro diváka, ale i zábavné pro tanečníka. V této choreografii se postupně představí každý ročník TO a proto by na konci závěrečného vystoupení neměly chybět.

 

Které choreografie z "kuchyně" našeho TO, při tzv. výměnách choreografií, se objevily na vašich závěrečných vystoupeních?

 

M. Hořínková:

Pročpak si nezatancovat, Dracula, Sedmikráska, Křižovatky, Kosti, Spolu, Přátelství, Klokani, Výtah, Kuřátka, určitě jich bylo více. Úspěch měly všechny.

 

A. Slepánková:

Mnoho choreografií, které jsme se od TO ZUŠ Rožnov p.R. naučily, byly na závěrečných vystoupeních (např. Drákula, Sedmikráska, Křižovatky....atd.) S některými choreografiemi jsme vystoupily i v zahraničí, na jiných koncertech a tanečních soutěžích.

 

Spolupracujete kromě TO ZUŠ Rožnov p.R. ještě s jiným TO? Jaký všeobecně máte názor na spolupráci mezi tanečními obory Základních uměleckých škol? Jsou pro váš TO přínosem a prospěchem?

 

A. Slepánková:

Od roku 2009 spolupracujeme také s TO ZUŠ Fulnek, i od nich jsme si odnesly spoustu zajímavých choreografií. Myslím, že spolupráce mezi TO ZUŠ jsou velmi přínosné, jak pro žáky tak i pro vyučující. Získávání nových tanečních prvků, choreografií a nová přátelství jsou důležitá.

 

M. Hořínková:

Spolupracujeme ještě s TO ZUŠ Fulnek. V našem případě se nám spolupráce osvědčila, nevím, jestli by to jinde stejně skvěle fungovalo jako u nás, záleží na lidech. Největší prospěch ze spolupráce mají všichni žáci, jak z vaší školy, tak z naší školy, protože každá nová zkušenost, jako je práce s jiným choreografem či tanečním lektorem, nové prvky, jiný styl, je posunuje umělecky dopředu. Co se týče učitelů, je to velká zátěž, protože zorganizovat například soustředění, to není jednoduchá záležitost, sehnat kvalitní lektory taky ne a v neposlední řadě to učitelé dělají ve svém volném čase a na své náklady, zatím co by měli odpočívat doma a čerpat síly na další pracovní týden.

 

Na závěr interview máte možnost čtenářům našich stránek cokoliv sdělit.

 

A. Slepánková:

TO ZUŠ Rožnov p.R. nás mnohé naučil a proto je spolupráce pro náš TO velkým přínosem. Doufám, že i nadále potrvá a vzniknou další zajímavé a naučné setkání.

 

M. Hořínková:

Chtěla bych vašim žákům říct, aby si více vážili práce paní učitelky Hofmanové i vstřícnosti pana ředitele Hofmana, protože neznám v širokém okolí nikoho, kdo by se takovou měrou staral o vysokou úroveň TO, jako ve vaší ZUŠ.